top of page

Waarom ik niet kan wachten tot Obduction

Misschien heb je er al van gehoord, misschien niet, maar eind 2015 komt een nieuwe game, Obduction, uit. Een tijdje terug verscheen er op Kickstarter een project van een voor mij wel erg bekende producent: Cyan Worlds Inc.

Korte toelichting; de helden van Cyan zijn de bedenkers/ontwerpers/producenten van één van mijn meest favoriete game serie: Myst. En dan vooral de eerste delen uit de serie (voor de boel werd opgekocht door Ubisoft), Myst (1993) en Riven (1998). De serie bestond uit een aantal point and click games, die mekaar verhaaltechisch opvolgden. Om je snel een idee te geven, het voornamelijkste doel van de spellen was het rondlopen in (zeker voor zijn tijd) prachtig vormgegeven werelden en onderweg een stapel puzzels oplossen. Af en toe kwam je karakters tegen, en dat ware echte mensen! Ik bedoel: acteurs die opgenomen waren voor een green sceen en in het spel geplaatst waren. Nogmaals, de spellen waren hun tijd ver vooruit en zijn zelfs nu nog fantastisch om te spelen.

RIven:

We zijn inmiddels een tijd verder en er is $1,3 miljoen opgehaald om Obduction, het nieuwste project van Cyan te realiseren. Er is nog niet zoveel over deze nieuwe game bekend, ook geen release datum, maar het is in ieder geval zeker dat het zich afspeeld in een totaal nieuwe wereld met een compleet nieuw verhaal. Wel wordt het weer een first person game. Het spel komt uit op Mac en WIndows. En na het zien van de eerste concept art en screenshots sta ik echt te popelen om Obduction te gaan spelen!

Maar de voornamste rede dat ik echt niet meer kan wachten komt door een fantastisch extra'tje in het spel: het komt uit voor de Oculus Rift! Het Kickstarter project liep onverwachts zo goed dat er genoeg geld ik opgehaald om een versie voor deze futuristische bril te ontwikkelen. Ik kan echt niet wachten!

Ga jij Obduction spelen?

bottom of page