top of page

Warcraft, the movie.

Ik, als ex-WoW speler, kreeg tintelende vingers en tenen toen ik voor het eerst hoorde dat er er Warcraft film in de maak is. Of die tintelingen positief waren weet ik niet. Want hoewel ik vele uren in mijn tienerkamer met mijn computer heb doogebracht om Azeroth onveilig te maken, moet ik toegeven dat ik nooit Warcraft 1, 2, en 3 (de prequels van World of Warcraft) heb gespeeld. En aangezien de film gebaseerd wordt op Warcraft 1, weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten. Qua verhaal wel, maar wanneer is er voor het laatst een film gebaseerd op een strategy game gemaakt? Precies. En hoewel ik heel veel zin heb in trip back to memory lane van een paar uurtjes, ben ik bang dat ik mij eerder een paar uur ga zitten irriteren. Aan de kostuums, aan het verhaal en aan alles wat eventueel niet klopt.

Maar hé, ik ben niet alleen negatief. Ik heb besloten de film het voordeel van de twijfel te geven, en ik hoop hier in 2016 er een goede en positieve recensie over te schrijven! En eerlijk is eerlijk, de filmposters die al gepubliceerdzijn zien er veelbelovend uit. Bovendien weten we inmiddels dat de film zal gaan over de 'eerste ontmoeting tussen de mensen en Orcs', en dat hij uitkomt op 10 juni 2016 in de USA. Die datum staat zeker in mijn agenda genoteerd.

Meer nieuws volgt.

Wat verwacht jij van Warcraft the movie?

bottom of page